Home | O nás | Kontakty | Přihlášení | Registrace




6000 kroků

Nadváha, ztráta radosti ze života a předčasné stárnutí: to je reálný obraz většiny z nás, dospělých obyvatel České republiky ve 21. století. Nic na tom nemění fakt, že vše usilovně maskujeme, oblečením, kosmetikou či snahou přesvědčit své okolí, že si život "užíváme". Ale globální zaklínadla nás pocitu vyhoření nezbaví, natož aby nám ubrala nadbytečné kilogramy nebo dokonce vrátila mládí. Moderní medicína ovšem nepřináší jen technické zázraky, někdy také potvrzuje zapomenuté pravdy: například fakt, že pravidelná chůze zásadně zlepšuje naši fyzickou i psychickou kondici a snižuje náš biologický věk, a to víc než většina sportovních aktivit. Ano, právě ta banální chůze, která nenabízí borcům adrenalin, médiím senzaci ani korporacím zajímavé tržby.

O čem je tento portál

  • nadváha a obezita: co dělat, abychom se jich trvale zbavili
  • prevence nebezpečných, ale zbytečných nemocí – cukrovka, vysoký tlak, infarkty
  • stravování: nečekejte zázračné diety, ale co doporučuje tento portál, to funguje
  • deprese a pocit vyhoření: ztráta radosti ze života významně urychluje stárnutí
  • posilování: pravidelná péče o svalstvo vám dá šanci na dobrou kondici do vysokého věku
  • fyzická kondice: prodloužit dobu, kdy se cítíme mladí, lze daleko přes šedesátku
  • outdoorové aktivity, chůze jako zábava, pěší turistika, geocaching
  • dlouhé pochody, několikadenní pěší trasy "odněkud někam"
  • výbava: krokoměry, GPS, obuv, ponožky a všechno, co chůzi udělá příjemnější a bezpečnější
  • zdravotní komplikace chůze a jak jim předcházet

Předsudky, které se snažíme vyvracet

  • zhubnout trvale není možné ...
    ... choďte týdně aspoň 10 hodin a žádný den neklesněte pod hodinu souvislé chůze
  • musí se chodit ve vysokém tempu ...
    ... příliš rychlá chůze vede k časné únavě; choďte svým přirozeným tempem a raději déle
  • nejlepší je chodit do kopce ...
    ... nenuťe se chodit do kopce, ideální je chůze po rovině a funguje i chůze z mírného kopce
  • účinná je jen chůze s hůlkami ...
    ... nordic walking má řadu předností, ale rozhodující je chodit denně, s hůlkami nebo bez nich

O čem tento portál není

  • nepropagujeme alternativní životní styl: chůze je způsobem, jak se zbavit dopadu civilizace na náš organismus, aniž bychom se museli vzdát výhod, které tato civilizace přináší
  • nepropagujeme ekologii za každou cenu: dobré auto patří k příjemnostem života a hlavním důvodem, proč se snažíme v něm trávit méně času, je negativní vliv sezení na naše zdraví
  • nepropagujeme chůzi jako protiklad k sportovním aktivitám; většina z nás jsou také nadšení cyklisté, bruslíme, hrajeme tenis či golf. Chůze je prostředek, ne náboženství

Proč právě 6000 kroků?

  • krokoměr umožňuje sčítat veškerou chůzi od rána až do večera; 6000 kroků za celý den je minimum, které má prokazatelně pozitivní vliv na naše srdce a cévy
  • pokud chcete zhubnout, pak se snažte udělat každý den nejméně 6000 kroků souvisle, bez větší přestávky; o víkendu se snažte chodit víc, držte si týdenní minimum 60 000 kroků
  • pokud nepoužíváte krokoměr: prevence nemocí srdce začíná na 40 minutách souvislé chůze denně, hubnutí začíná na 60 minutách; ale každá půlhodina navíc efekt zdvojnásobí

6000 kroků denně opravdu změní Váš život. Samozřejmě k lepšímu.

 foto: © Celsodiniz  | Dreamstime.com


Reklama


'Chůze'**'chuze' 'Zdraví'**'zdravi' 'Péče o nohy'**'pece-o-nohy' 'Redukce váhy'**'redukce-vahy' 'Výživa'**'vyziva' 'Životní styl'**'zivotni-styl' 'Vybavení'**'vybaveni'), 'Turistika'**'turistika'

Přihlášení

Pokud ještě nemáte přístupové údaje, můžete se registrovat.