Home | O nás | Kontakty | Přihlášení | Registrace




Alexandra Vokurková

Fitness chůze v shopping centru

Zní to jako špatný vtip. Jak by mohly u všech všudy souviset nákupní kolosy, tak zvané „chrámy konzumu“, se zdravým životním stylem? Na chůzi přece pějeme chválu hlavně proto, že ji chceme provozovat venku, dýchat při ní čerstvý vzduch a obdivovat přírodu.

Jistě, ale ne vždy je to možné. Pojďme se na problém podívat z jiné strany.

Představme si, že jsme svoji osaměle žijící babičku (maminku, tetu… i dědečka, ale v našem příkladu to prostě bude starší dáma) spojenými silami přiměli k tomu, aby se začala starat o svou tělesnou zdatnost. Babička začala pravidelně chodit s holemi nordic walking, občas jde na delší pěší výlet s kamarádkami, které si na kursu nordické chůze našla. Jenomže najednou je tady zima. Babička se právem obává náledí na cestách, špatné viditelnosti i chůze v mrazu. Po pravidelných zdravotních procházkách je rázem veta.

A pak někdo přišel s tím báječným nápadem. Od té doby se kamarádky scházejí třikrát týdně v nákupním centru, ráno, ještě než otevírá většina obchodů. Obejít okruh kolem výkladů musejí několikrát, aby si mohly odškrtnout aspoň svých pravidelných čtyřicet minut. To je sice trochu nuda, ale za výhody téhle jejich trasy to stojí. Jsou v suchu a teple, chodby jsou dobře osvětlené, povrch je rovný a neklouže. Nemusejí přecházet přes silnici a vyhýbat se psům. Jsou v bezpečí, pod dozorem správců obchodního centra. A to úplně nejlepší přijde nakonec – obchody zvolna vyhrnují stažené rolety a naše parta seniorek si jde sednout do kavárny na svačinu a kus řeči. Pak ještě společně nakoupí zásoby potravin na další dny a můžou jet spokojené domů. Jasně, že na jaře zase vyrazí na oblíbenou trasu podél řeky.

Že už to vypadá docela logicky? Ve Spojených státech tuhle logiku dávno objevili a v řadě nákupních center podporují pravidelné programy chůze zaměřené především právě na seniory. Bývají doplněny nabídkou nejrůznějších osvětových akcí, bezplatných zdravotních konzultací a podobně. Klubovost programu má pozitivní motivační dopad – řada z účastníků by podlehla lenosti a chodit nešla, kdyby neměli sraz s ostatními. O tom, že je to jistě zdravější varianta trávení času, než sezení u televize, nelze pochybovat.

Třeba se časem inspirují i nákupní centra u nás. Koneckonců řada fitness center už v nich našla svoje místo.


Reklama


'Chůze'**'chuze' 'Zdraví'**'zdravi' 'Péče o nohy'**'pece-o-nohy' 'Redukce váhy'**'redukce-vahy' 'Výživa'**'vyziva' 'Životní styl'**'zivotni-styl' 'Vybavení'**'vybaveni'), 'Turistika'**'turistika'

Přihlášení

Pokud ještě nemáte přístupové údaje, můžete se registrovat.