Home | O nás | Kontakty | Přihlášení | Registrace




Tereza Hýsková

Svačte promyšleně, mlsejte zdravě

Křupavá svačinka!

Po dobrém obědě, nacpaní k prasknutí, si svých 6000 kroků asi moc neužijete. Na začátku cesty ale můžete udělat i větší přešlap, totiž vyrazit s prázdným žaludkem. Kručení v břiše přitom není dobrým předpokladem pro zvládnutí jakékoli fyzické aktivity. I když nejste zvyklí pravidelně snídat či svačit, nějaké to „palivo“ svému tělu dopřát musíte, chcete-li si zajistit alespoň minimální výdrž. Je třeba dodat organismu kalorie, aby měl takzvaně „z čeho brát“. Jestliže tuto fázi přípravy podceníte, rozhodně se nebudete hýbat tak intenzivně a dlouho, jak byste si představovali. Najíst se střídmě a tak, aby vám bylo při chůzi pohodlně, přitom není nijak složité. Máme pro vás pár doporučení a tipů na dobré a výživné svačinky. 

Vydatná snídaně ano či ne?

Před ranní procházkou byste se raději měli vzdát vydatné snídaně – vašemu tělu totiž trvá tři až čtyři hodiny než vstřebá všechny tuky a proteiny. Je proto lépe dát si lehkou snídani a nechat větší porci na později. 

Jak hubnout

Pakliže si od pravidelné chůze slibujete také hubnutí, doporučujeme snažit se z jídelníčku vyřadit lákavé dobroty, jako jsou třeba chipsy. Mějte vždy po ruce nějakou zdravou „jednohubku“, která vás uspokojí, když se ozve hlad – dobře poslouží například banán nebo pomeranč. Ovoce si neschovávejte do lednice a raději si mějte v míse před sebou – lidé sní více ovoce, pokud jej mají na očích. Můžete si také nakoupit spoustu zeleniny (mrkev, řapíkatý celer, okurku, cherry rajčátka…) a nakrájet ji na plátky a malé kousky do misky, kterou budete mít po ruce. Křupavá zelenina tak možná nahradí křupavé brambůrky, pokud máte slabost právě pro ně. Výborným doplňkem stravy mohou být také oříšky, které jsou plné živin, které vaše tělo potřebuje. 

Jednoduché tipy

Uvědomte si, zda tíhnete ke svačinkám obsahujícím příliš cukrů a tuků a zkuste postupně měnit své stravovací návyky – například začněte místo obyčejných jogurtů kupovat ty nízkotučné nebo odtučněné. Před procházkou i po ní můžete sníst například:

  • cizrnovou pomazánku (hummus) se zeleninou (např. mrkví)
  • toast s medem nebo arašídovým máslem (plátkem sýra, šunky…)
  • ovoce (např. banán, jablko) a jogurt
  • sýr cottage
  • malou plechovku tuňáka
  • vejce natvrdo
  • oříšky
  • porce fazolí nebo kukuřičky
  • cereálie
  • lučina a jablko
  • lehký ovocný salát
  • rajčata s mozzarellou

Dvacet pět procent denního příjmu kalorií pochází z dobrůtek a svačinek, kterými zaháníme hlad během dne, mezi hlavními chody. Nepropagujeme hubnutí za každou cenu, ale zvažujete-li změnu životního stylu, rozhodně stojí za to, zamyslet se i nad svými stravovacími návyky. Promyšlené svačinky jsou dobrou prevencí zbytečného přejídání, pomohou vám kontrolovat svou váhu a udržet dostatečné množství energie, kterou během dne potřebujete.

 

Reklama


'Chůze'**'chuze' 'Zdraví'**'zdravi' 'Péče o nohy'**'pece-o-nohy' 'Redukce váhy'**'redukce-vahy' 'Výživa'**'vyziva' 'Životní styl'**'zivotni-styl' 'Vybavení'**'vybaveni'), 'Turistika'**'turistika'

Přihlášení

Pokud ještě nemáte přístupové údaje, můžete se registrovat.